Oknoplast w Dortmundzie na Signal Iduna Park

2013-12-27, ostatnia aktualizacja 2013-12-27 (09:13.58)

Oknoplast, jeden z liderów rynku okien i stolarki okiennej w Polsce, prowadzi w ostatnim czasie zdecydowaną ekspansję na rynkach zagranicznych. Jej nieodłącznym elementem jest dobra reklama. Aby dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, zarząd firmy zdecydował między innymi o sponsorowaniu europejskich drużyn ligowych. Nie od dziś wiadomo bowiem, że sport to jeden z lepszych sposobów dotarcia do konsumentów.

Producent okien sięga po wysoko postawione drużyny, których mecze przyciągają na stadion i przed telewizory prawdziwe tłumy. Dotychczasowe doskonałe efekty inwestycji we włoski Inter Mediolan i związanym z nią zwiększeniem sprzedaży na Półwyspie Apenińskim przyszła pora na kolejny europejski rynek. Stąd też decyzja o podpisaniu umowy z Borrusią Dortmund. Była ona z jednej strony podyktowana doskonałą znajomością tej drużyny przez polskich konsumentów, z drugiej zaś z chęcią jeszcze szerszego wejścia na rynek niemiecki.

Oknoplast w Dortmundzie na Signal Iduna Parkźródło: Oknoplast

19 października na stadionie Signal Iduna w Dortmundzie Oknoplast został przedstawiony jako oficjalny partner klubu. Podczas konferencji, w której uczestniczyli dyrektor sportowy Borussii Hans Joachim Wetzke oraz dyrektor do spraw marketingu Carsten Cramer obydwie strony nie szczędziły sobie ciepłych słów. Przedstawiciele polskiego przedsiębiorstwa mieli też możliwość spotkania z Jurgenem Kloppem, trenerem piłkarzy z Dortmundu.

Konferencja prasowa na stadionie Signal Iduna była nie tylko okazją do zaprezentowania marki Oknoplast, ale także pozwoliła przedstawicielom firmy na przedstawienie strategii rozwoju na wymagającym niemieckim rynku. Obecny w Dortmundzie prezes Mikołaj Placek wyjaśniał, że zaistnienie za naszą zachodnią granicą wcale nie jest łatwe. Podkreślał, że dla przeciętnego mieszkańca Niemiec znak „wyprodukowano w Polsce” nie wiąże się z wysoką jakością. Oknoplast chce odmienić ten trend i zbudować silną markę, która byłaby w stanie konkurować z lokalnymi producentami. Placek zwrócił także uwagę, że niemiecki konsument często nie zdaje sobie sprawy, gdzie powstały kupowane przez niego produkty. „Nam zawsze chodziło obudowanie marki i między innymi dzięki temu oraz najwyższej, jakości produktów jesteśmy największym polskim eksporterem okien z PVC”, podsumował prezes.