„Memories of Velis”, nowy film Ariston wygrał nagrodę w konkursie MOVI&Co

2013-11-22, ostatnia aktualizacja 2013-11-29 (09:41.08)

Konkurs MOVI&Co to impreza skierowana do młodych ludzi w wieku od 18 do 34 lat zajmujących się reklamą i filmem korporacyjnym. Wybór uczestników jest tu niezwykle ważny, gdyż to głównie oni są siłą napędową nowych trendów w mediach. Trudno więc się dziwić, że nagroda ta wzbudza zawsze w branży duże zainteresowanie, a laureaci konkursu szybko stają się awangardą w świecie reklamy.

W zeszłym roku nagrody w konkursie przyznano już po raz dziewiąty. Są one wyznacznikiem zmian, jakie zachodzą w reklamie korporacyjnej, która odchodzi od koturnowości i sztuczności kosztem zbliżenia do odbiorcy, a niejednokrotnie wywołania u niego uśmiechu. Młody twórca jest w stanie zerwać z szablonowością reklamy i pójść pod prąd, by stworzyć produkt, który pozostanie w pamięci.

Kadr z filmu reklamującego podgrzewacz wody firmy Aristonźródło: Ariston

Taki właśnie jest film Aleksandry Rosso „Memories of Velis”, który uplasował się na drugim miejscu w konkursie. Opowiada on o jednym z najbardziej rozpoznawalnych i popularnych produktów firmy Ariston, podgrzewaczu wody Velis, który jest obecny w wielu domach. Młoda artystka porównała jego pracę do cyklu życia człowieka i przedstawiła ją w formie filmu animowanego.

Film składa się z sekwencji obrazów, które stanowią nawiązanie do rodzinnego albumu ze zdjęciami. Jak w fotoplastykonie przesuwają się przed nami sceny z kolejnych etapów „życia” podgrzewacza, od jego powstania (tatusiu, skąd się biorą podgrzewacze?), przez pierwszy dzień w szkole, zdobywanie kolejnych nagród, po obecność w domach użytkowników. Wszystko to potraktowane z przymrużeniem oka i dającą się wyczuć ironią, jakby autorka spoglądała na „życie podgrzewacza” nieco z boku.

13 grudnia 2012 roku w Triennale de Milano odbyło się wręczenie nagród w konkursie MOVI&Co. Pojawili się na nim także przedstawiciele zarządu firmy Ariston, którzy gratulowali Aleksandrze Rosso świetnego pomysłu i doskonale dobranego przekazu.