Laur Klienta 2012

2013-11-29, ostatnia aktualizacja 2013-11-29 (10:12.25)

Dla każdej działającej na rynku firmy najważniejsza jest satysfakcja klientów z otrzymywanych produktów i usług. Bez tego trudno sobie wyobrazić dalszą pracę. Zadowoleni konsumenci to żywa reklama dla marki, co przekłada się zawsze na zwiększenie obrotów i rozwój. Dlatego też zarządy i działy PR niemal wszystkich przedsiębiorstw śledzą każdego roku statystyki, badania konsumenckie oraz wszelkie publikowane rankingi popularności.

Jednym z największych badań konsumenckich w Polsce jest Laur Klienta. Na podstawie prowadzonych sondaży tworzony jest ranking przedsiębiorstw oraz ich produktów, które w minionym roku uznane zostały przez opiniodawców za godne zainteresowania. Układa się go na podstawie trzech prowadzonych równolegle badań, sondażu telefonicznego produktów i usług, głosowania czytelników Rzeczy o Biznesie w gazecie Rzeczpospolita oraz internetowego sondażu prowadzonego przez Agora S.A.

Laur Klienta 2012 dla marki Daikinźródło: Daikin

Taki sposób przeprowadzania badań pozwala na dotarcie do najszerszego spektrum odbiorców towarów i usług i ułożenie najbardziej wiarygodnego rankingu. Jego liderzy w poszczególnych kategoriach otrzymują wyróżnienia Złotego Lauru Konsumenta. Można więc śmiało powiedzieć, że przyznają go sami klienci, przez przedstawicieli. Ile to wyróżnienie znaczy, widać na każdym kroku. Nagrodzone firmy umieszczają tę informację w swoich reklamach, folderach oraz na opakowaniach produktów. Dla kupujących to informacja o zaufaniu jakim cieszy się dana marka oraz gwarancja wysokiej jakości.

Laur Klienta 2012 w aż dwóch kategoriach, „Urządzenia do klimatyzacji” oraz „Urządzenia do nawilżania i oczyszczania powietrza” przypadł firmie Daikin Airconditioning Poland Sp. z o.o. Cieszy się ona ponad pięćdziesięcioprocentowym uznaniem wśród badanych klientów. To świadczy o dużym zaufaniu do marki oraz wysokiej jakości oferowanych przez Daikin produktów. I jest impulsem do dalszej wzmożonej pracy nad nowymi produktami.